EWAZNIEBA. Było. minęło i się nie wróci.

sobota, 15 marca 2014

stare murale (2)

Następnego muralu nie musiałam długo i daleko szukać. Kiedy niespodziewanie dojrzałam go przy jednej z głównych ulic Szczecina, na ścianie "rozebranej" w połowie DANY, ucieszyłam się jak dziecko. Wcześniej, zanim pomyślałam o dokumentowaniu takich niecodziennych widoków, muralu nie dostrzegałam, zapomniałam też o jego istnieniu. Zresztą kiedy w pełnej krasie przyciągał uwagę szczecinian, byłam jeszcze dzieckiem. W latach sześćdziesiątych ogromna ściana budynku zakładu odzieżowego przykryta została nowym, dobudowanym skrzydłem. Wtedy też Zakłady Przemysłu Odzieżowego im. 22 Lipca zmieniły nazwę na ZPO DANA.



ZAKŁADY PRZEMYSŁU ODZIEŻOWEGO

im. 22 Lipca

POLECAJĄ MODNĄ I TANIĄ ODZIEŻ

DAMSKĄ MĘSKĄ DZIEWCZĘCĄ

Dla mnie to mural niezwykły, reklamowo-propagandowy, jednocześnie z ambicjami sztuki użytkowej. Kolorowy, widoczny z daleka, z ciekawymi rozwiązaniami plastycznymi, przypominający malarstwo abstrakcyjne. Umieszczony na ścianie budynku przy jednej z ważniejszych ulic, przyciągał wzrok przechodnia, zachęcał do kupowania polskiej odzieży. Prawdopodobnie niedługo ten mural zniknie, tak jak zniknęły z naszego rynku  ZPO DANA. Na drugim zdjęciu widać jak zmieni się to miejsce. Hanza Tower ma być nowym symbolem Szczecina.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz